• Cancel
    Filter
  • Auction Rules
Filter

100 Güzel Eser Müzayedesi - 3

6 Nisan 2021 - 24 Nisan 2021 tarihleri arası sistemimize üye olup eserlere pey verebilirsiniz. 24 Nisan 2021 TARİHİNDE SAAT 18:00 De SİSTEM PEY ALIMINA KAPANACAKTIR. AKİBİN DE SAAT 18:05 CANLI MÜZAYEDEMİZ BAŞLAYACAKTIR. CANLI OLARAK YAYINLANACAK MÜZAYEDEMİZDEKİ HER BİR ESER 20 SANİYE BOYUNCA SATIŞTA KALACAKTIR. YENİ GELECEK HER PEY İÇİN SİSTEM 10 SANİYE DAHA EKLEYECEKTİR SİSTEM SON GELEN PEYDEN SONRA EN YÜKSEK TEKLİF SAHİBİNE ÜRÜNÜ SATACAKTIR. HER ÜRÜN KATALOĞUN YAYINLANMASINDAN BUGÜNE KADAR GELEN EN YÜKSEK PEY ÜZERİNDEN SATIŞA ÇIKACAKTIR. CANLI MÜZAYEDE DE PEY ALMASA BİLE ESER PEY TOPLAMA SÜRECİNDEKİ VERİLEN EN YÜKSEK PEY SAHİBİNE SATILACAKTIR. DEĞERLİ ÜYELERİMİZİ BU HEYCANLI GÜZEL ORTAMA BEKLİYORUZ..

Lot: 20 » Obje

Ressam Ergin Atlıhan Kağıt Üzeri Suluboya Çalışması, Dönemin Ahşap Sergi Çerçevesinde

64,5x50 cm.

Türkiye'nin Picassso'su Olarak Görülen Ressam Ergin Atlıhan, 1935'de Edirne'de Doğan Ergin Atlıhan, Çocukluğunun ilk yıllarını Doğu Anadolunun Van, Başkale, Mardin Gibi İnsanı Zaman, Renk ve Biçimin İç İçe Oluşturdukları Yalın Varolma Duygusuyla Besleyen Gizemli Kentlerinde Geçirmiş. Lise ve Üniversite Yıllarında İse İstanbul'un Süzme Ama Biraz Derbeder ve Seçkin Havasını Soluyan Sanatçı, Daha Sonra Avrupada Frankfurt ve Wiesbaden'da Bir Ara Sanat Tarihi ve Edebiyat Öğrenimi Görmüş, Bir Süre Antikacılık Dahil Çeşitli İşler Yapmışsa da, İzlenimlerini Dışa Vurmada Dolaysız Olan "Aracı" Sonunda Bulmuş ve 1983' te Frankfurt Rote Fabrikte İlk Kişisel Sergisini Açmıştır. Hemen Ertesi Yıl Zürich' te Gallerio Commercio' daki Sergisi, Çizgilerindeki Enerji ve Olgunluk Bakımından Eleştirmenleri Şaşırtmıştır.

Details
Lot: 23 » Obje

Ressam İsmail Acar İmzalı, Saray İçinde Oturan Sultanı Konu Alan, Kağıt Üzeri Suluboya Çalışması

59x48,5 cm.

Dünyaca Ünlü Ressam İsmail Acar, 1988 Yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümüne Girdi. 1991 Yılında Buradan Mezun Oldu. Aynı Üniversitede 1993 Yılında Yüksek Lisans Derecesini Aldı. 1994 Yılında New York'ta David Salle İle Çalıştı. 2000 Yılında Kaş Limanında 350 Metre Uzunluğundaki Duvar Resmi Projesini Dört Asistanı İle Birlikte Gerçekleştirdi. İsmail Acar’ın Eserleri Yurt İçi ve Yurt Dışında Birçok Galeri, Müze ve Koleksiyonlarda Yer Almaktadır. 2001 Yılından İtibaren Gerçekleştirdiği Tüm Sergilerde, Sergi Gelirinin Bir Kısmını Sosyal Yardım Amaçlı Çalışan Vakıf-Dernek ve Kuruluşlara Bağışlamaktadır. 2005 Yılında Redd Grubunun İlk Albümü Olan 50/50'nin Kapak ve Kartonet İllüstrasyonlarını Yapmıştır. Toplam 35 Kişisel Sergi Açan ve Kırkın Üzerinde Karma Sergiye Katılan Sanatçı Çalışmalarını İstanbul’da Sürdürmektedir. Ayrıca, Eserleri Avrupa Ülkelerinin Tamamında, A.B.D., Kanada, Meksika, Arap Yarımadası'nın Tamamında, Rusya, Moldova, Ukrayna, Tüm Türk Cumhuriyetlerinde, Çin, Tayvan, Kore ve Japonya’da Müze, Özel Koleksiyon ve Galerilerde Bulunmaktadır.

Details
Lot: 24 » Obje

Ressam İsmail Acar İmzalı, Saray Cariyesini Konu Alan, Kağıt Üzeri Suluboya Çalışması

59x48,5 cm.

Dünyaca Ünlü Ressam İsmail Acar, 1988 Yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümüne Girdi. 1991 Yılında Buradan Mezun Oldu. Aynı Üniversitede 1993 Yılında Yüksek Lisans Derecesini Aldı. 1994 Yılında New York'ta David Salle İle Çalıştı. 2000 Yılında Kaş Limanında 350 Metre Uzunluğundaki Duvar Resmi Projesini Dört Asistanı İle Birlikte Gerçekleştirdi. İsmail Acar’ın Eserleri Yurt İçi ve Yurt Dışında Birçok Galeri, Müze ve Koleksiyonlarda Yer Almaktadır. 2001 Yılından İtibaren Gerçekleştirdiği Tüm Sergilerde, Sergi Gelirinin Bir Kısmını Sosyal Yardım Amaçlı Çalışan Vakıf-Dernek ve Kuruluşlara Bağışlamaktadır. 2005 Yılında Redd Grubunun İlk Albümü Olan 50/50'nin Kapak ve Kartonet İllüstrasyonlarını Yapmıştır. Toplam 35 Kişisel Sergi Açan ve Kırkın Üzerinde Karma Sergiye Katılan Sanatçı Çalışmalarını İstanbul’da Sürdürmektedir. Ayrıca, Eserleri Avrupa Ülkelerinin Tamamında, A.B.D., Kanada, Meksika, Arap Yarımadası'nın Tamamında, Rusya, Moldova, Ukrayna, Tüm Türk Cumhuriyetlerinde, Çin, Tayvan, Kore ve Japonya’da Müze, Özel Koleksiyon ve Galerilerde Bulunmaktadır.

Details
Lot: 25 » Obje

Ressam Bedri Baykam'ın, 1981 Yılındaki Çalışmasının Sadece 45 Adet Baskısından 29. Olan, Bizzat Kendi İmzasının Yer Aldığı Baskısı

75x55,5 cm. Eserin Köşe Kısmında Hafif Bir Leke Bulunmaktadır

1957 Yılında Ankara'da Doğan Bedri Baykam'ın Eserleri 6 Yaşından Bugüne Kadar Bern, Cenevre, New York, Washington, Paris, Londra, Roma, Münih, Stockholm, San Francisco ve Berlin Başta Olmak Üzere Tüm Dünyada Sergilenmeye Başladı.

Details
Lot: 26 » Obje

Ressam Aşık Mene İmzalı, Tuval Üzeri Yağlı Boya Çalışması

75x50 cm.

Sanatçı Kariyerine, 1973 İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Neşet Günal Atölyesinde Başladı.

Details
Lot: 27 » Obje

Ressam Aşık Mene İmzalı, Tuval Üzeri Yağlı Boya Çalışması

75x50 cm.

Sanatçı Kariyerine, 1973 İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Neşet Günal Atölyesinde Başladı.

Details
Lot: 28 » Obje

Ressam Ali Osman Gencer İmzalı, Tuval Üzeri Yağlı Boya Peyzaj Çalışması

58x42 cm.

Ali Osman Gencer (1949 – 2007) Resme Çocuk Yaşlarda Başlamıştır. İlk ve Orta Öğreniminden Sonra Londra Camden Town Akademisine Devam Etmiştir. Daha Sonra Bedri Rahmi Atölyesine Devam Etmiş, Şeref Akdik Gibi Ustalardan Ders Almıştır. Uzun Süre New York’ta Yaşamış ve Resim Yapmıştır. Bu Kentte Popart’ın Önde Gelen Küratörlerinden Leo Castelli, Time Magazine Sanat Yazarlarından Robert Hughes, Gencer’in Resimleriyle İlgilenmiştir. Türkiye’ye Döndükten Sonra Bodrum’da Yaşamış ve Sergilerine Devam Etmiştir.

Details
Lot: 29 » Obje

Ressam Ali Osman Gencer İmzalı, Tuval Üzeri Yağlı Boya Peyzaj Çalışması

58x34,5 cm.

Ali Osman Gencer (1949 – 2007) Resme Çocuk Yaşlarda Başlamıştır. İlk ve Orta Öğreniminden Sonra Londra Camden Town Akademisine Devam Etmiştir. Daha Sonra Bedri Rahmi Atölyesine Devam Etmiş, Şeref Akdik Gibi Ustalardan Ders Almıştır. Uzun Süre New York’ta Yaşamış ve Resim Yapmıştır. Bu Kentte Popart’ın Önde Gelen Küratörlerinden Leo Castelli, Time Magazine Sanat Yazarlarından Robert Hughes, Gencer’in Resimleriyle İlgilenmiştir. Türkiye’ye Döndükten Sonra Bodrum’da Yaşamış ve Sergilerine Devam Etmiştir.

Details
Lot: 30 » Obje

Ressam Bedri Baykam İmzalı, 1990 Senesinde, Büyük Ebatta Kağıt Üzeri Karışık Teknik İle Yapılmış Özel Çalışması, Bu Özel Çalışma Ahşap Sergi Çerçevesinin İçindedir

100x70 cm.

1957 Yılında Ankara'da Doğan Bedri Baykam'ın Eserleri 6 Yaşından Bugüne Kadar Bern, Cenevre, New York, Washington, Paris, Londra, Roma, Münih, Stockholm, San Francisco ve Berlin Başta Olmak Üzere Tüm Dünyada Sergilenmeye Başladı.

Details
Lot: 31 » Obje

Ressam Suat Akdemir İmzalı, 1989 Senesinde, Büyük Ebatta Kağıt Üzeri Karışık Teknik İle Yapılmış Özel Çalışması, Bu Özel Çalışma Ahşap Sergi Çerçevesinin İçindedir

100x70 cm.

Sanatçı, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ndeki Eğitimi Sırasında 2 Yıl Boyunca Özdemir Altan ve Adnan Çoker Atölyeleri’nde Çalıştı. Ardından Aynı Fakültede Asistan Olarak Çalışmaya Devam Etti. Akdemir’in Soyut Çalışmaları Çoklu Katman ve Farklı Boyutları Bünyesinde Barındırır. Akdemir, Ayak İzi, Pas ve Barut Gibi Çeşitli Malzemelerin Birbiriyle Maddesel İlişkilerini İncelemek Adına Farklı Tuvalleri Bir Araya Getirmektedir. Sonrasında, Bu Parçaları Kesip, Hatta Yakıp Akrilik Boya İle Buluşturur.

Details
Lot: 32 » Obje

Ressam Suat Akdemir İmzalı, 1991-1989 Senesinde, Çift Taraflı Büyük Ebatta Kağıt Üzeri Karışık Teknik İle Yapılmış Özel Çalışması, Bu Özel Çalışma Ahşap Sergi Çerçevesinin İçindedir

100x70 cm.

Sanatçı, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ndeki Eğitimi Sırasında 2 Yıl Boyunca Özdemir Altan ve Adnan Çoker Atölyeleri’nde Çalıştı. Ardından Aynı Fakültede Asistan Olarak Çalışmaya Devam Etti. Akdemir’in Soyut Çalışmaları Çoklu Katman ve Farklı Boyutları Bünyesinde Barındırır. Akdemir, Ayak İzi, Pas ve Barut Gibi Çeşitli Malzemelerin Birbiriyle Maddesel İlişkilerini İncelemek Adına Farklı Tuvalleri Bir Araya Getirmektedir. Sonrasında, Bu Parçaları Kesip, Hatta Yakıp Akrilik Boya İle Buluşturur.

Details
Lot: 33 » Obje

Ressam Suat Akdemir İmzalı, 1991 Senesinde, Büyük Ebatta Kağıt Üzeri Karışık Teknik İle Yapılmış Özel Çalışması, Bu Özel Çalışma Ahşap Sergi Çerçevesinin İçindedir

100x72 cm.

Sanatçı, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ndeki Eğitimi Sırasında 2 Yıl Boyunca Özdemir Altan ve Adnan Çoker Atölyeleri’nde Çalıştı. Ardından Aynı Fakültede Asistan Olarak Çalışmaya Devam Etti. Akdemir’in Soyut Çalışmaları Çoklu Katman ve Farklı Boyutları Bünyesinde Barındırır. Akdemir, Ayak İzi, Pas ve Barut Gibi Çeşitli Malzemelerin Birbiriyle Maddesel İlişkilerini İncelemek Adına Farklı Tuvalleri Bir Araya Getirmektedir. Sonrasında, Bu Parçaları Kesip, Hatta Yakıp Akrilik Boya İle Buluşturur.

Details
Lot: 34 » Obje

Sultan 3. Selim Tuğralı, 1223 Tarihli, Medine-i Münevvere Ravza-i Mutahhara Feraşet-i Şerife Berat-i Hümayunu; Bakımı Yapılmış, Altın Tuğrasi ve Zerefşanli Divanii Yazısı Olmasının Yanında Birer Satırın Yeşil Mürekkep İle Yazılmış Olması Esere Ayrı Bir Güzellik Katmıştır

164x67 cm. Vakıflardaki ferrâşlık görevi aşağı dereceden bir hizmet sayıldığı halde Mekke’de Harem-i şerif’in ve Medine’de Ravza-i Mutahhara’nın süpürülmesi büyük bir şeref sayıldığından sembolik olarak hânedan mensupları ve ileri gelen bazı kişiler, “ferâşet-i şerîfe” diye anılan bu görevden belirli bir pay (nısf, rub‘ hisse) almışlar ve bunu mânevî bir huzur ve hayır vesilesi saymışlardır. Buralardaki ferâşet-i şerîfe, esmâ-i hüsnâdan kinaye doksan dokuz hisse olarak sayılıp her hisse de 16 kırat itibar edilmişti. Bunun 48 kıratına padişahlar, 24 kıratına vâlide sultanlar sahip olurlar, kalan kısmı ise muteber kimselere dağıtılır, bütün bunlar beratla tevcih edilirdi. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde müzehhep fermanlar tasnifinde altınla bezenmiş çok sayıda ferâşet-i şerîfe beratı bulunmaktadır. Burada ayrıca “ferâşet-i şerîfe defteri” adı altında kayıtlı olan defterlerde padişah, vezirler, şerifler, ulemâ, defterdarlar vb. kimselerden ferâşet-i şerîfe sahibi olanların isimleri ve hisseleri ayrı ayrı belirtilmiştir (Atalar, s. 233-234). Bu sembolik taksimatın dışında kutsal yerlerde fiilen ferrâşlık görevini yerine getirmek için ferrâş ağalar tayin edilir, bunların ücretleri genellikle Mısır eyaletinden karşılanırdı. Meselâ 1586’da Mısır beylerbeyi ve defterdarına gönderilen bir hükümde Kâbe haremindeki nâibü’l-harem, hazinedar ve on kadar ferrâş ağanın aidatlarının Mısır bütçesinden verilmesi istenmiştir (BA, MD, nr. 60, s. 124, hk. nr. 299). Ayrıca yeniçeri teşkilâtı arasında da ferrâşlık görevinin bulunduğu bilinmektedir. Ferrâşlık Osmanlı Devleti’nin sonuna kadar devam ettiği gibi Cumhuriyet döneminde Diyanet İşleri teşkilâtında da yakın zamanlara kadar yerini korumuştur.

Konu İtbari İle ve Büyüklük Bakımından Çok Nadir Bir Feraşettir.

Details
Lot: 49 » Obje

1923 Yılı, Alman Üretimi, AEG Mignon Marka, Özel Ahşap Kilitli Sandığında Daktilo

34x36x22 cm.

Nasıl Kullanıldığı Bilinmeyen The AEG Mignon İlk Olarak 1923 Yılında Üretildi ve Üretimi 1934 Yılına Kadar Devam Etti. Bu Harika AEG Mignon Tarihi Daktilo 1900'lerin Başlarından Gelen Tam Koleksiyonluk Olup, Eksiksiz ve Kolay Bulunmayacak Bir Parçadır.

Details
previous
Go to Page: / 2
next